daniellakarlssons.blogg.se

Dagens tips för stressade plugghästar

Kategori: Allmänt

 
Morning everyone.
 
Sov väldigt gott bredvid baben inatt, men nu är jag lite stressad. Har mycket plugg att göra och en källare att städa. Så om en timma eller nått så drar jag mig hem härifrån.
 
Ibland när man har pluggdagar så kan man bli så stressad att man inte vet vart man ska börja! Då är ett bra tips, eller iaf något som hjälper för mig, är att skriva upp allt som ska göras. Och sen ska man skriva hur mycket tid man har också. Vi fick tips om detta i skolan och jag gillar att göra upp en liten plan, för då ser jag att oftast att jag har tiden jag behöver. Om man inte har en kalender så kan man göra ett schema för hand, i programmet Numbers eller på kalendern på datorn. Det brukar kännas väldigt bra för mig iaf att få se nerskrivet. Ofta så ser man då att man faktiskt har tid att slappna av på också! Viktigt är att tänka på saker som du kommer att göra även om de inte är viktiga. Till exempel om du bara mååååste se Family Guy. För detta är ju pluggtid! Så ah, det gör jag just nu, typ 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Panda säger:

    Vi har väl inte så mycket plugg just nu?!?!?! Som MÅSTE göras menar jag..

    2013-04-28 | 14:21:56
    Bloggadress: http://amandathuneharaldsson.blogg.se
  • Emmy säger:

    Bra där Seg! Fast inte det sista där du typ käkar upp Marcus? Eh :o

    2013-04-28 | 18:18:01
    Bloggadress: http://eeemmylam.blogg.se
  • Catta säger:

    Bra tips ju, jag har provat några gånger men jag är så dålig på att plugga. Hatar det!!

    Sv: Men jaaaa! Vill jätte gärna vara med i din klass, hoppas jag får det. Ska höra med SYV när vi ska elevskugga ^^^^^^

    2013-04-28 | 19:59:44
    Bloggadress: http://cattalindberg.blogg.se

Kommentera inlägget här: