daniellakarlssons.blogg.se

felriktad uppmärksamhet

Kategori: Allmänt

 
Med risk för hat skriver jag nu detta inläggsom inte handlar om kanelbullar. 
 
Två kända män har dött den senaste tiden. Den ena känd för ett fåtal filmer om bilar och för sitt fina utseende.
 
Den andra känd för att ha setat i fängelse för sin kamp för lika rättigheter oberoende av hudfärg ochför att ha kommit ut efter 27 år med inget förutom kärlek. En man som stod för allas lika värde oavsett hudfärg. Som kämpade mot rasismen mer än någon annan. En av de absolut starkaste och viktigaste människorna i vår historia. 
 
Vem tror ni fått mest uppmärksamhet i sociala medier? Inte är det den som förtjänar det i alla fall.
 
Blir trött på världen när min generation gråter över en skådespelare men inte för en människorättskämpe. Att Paul Walker dog är självklart sorgligt, han var väldigt ung och hade en dotter.
 
Men att Nelson Mandela försvinner från vår värld förtjänar enligt mig lite mer uppmärksamhet då faktiskt en stor del av godheten i världen försvinner med honom.
 
Så fy på er 9gag, Facebook och hela internetgenerationen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Kan bero på att nelsons död var ganska väntad och man tar inte upp en legendarisk ledare och förebild hur som helst, klaga inte på sociala medier om människors död tack. Och "alla" (med vett i skallen) vet att nelson mandela är och kommer alltid att vara en av de mest betydande människorna i vår världs historia. (Inget fel att byta ifrån kanelbullar till allvarliga saker men skriv lite vettigt då) tackar på förhand. Puss o kram// din beundrare

    Svar: menade väl att väldigt många av de i min ålder sörjer och att alla de sociala medier jag använder är nästan överfulla med bilder av paul walker. men nästan ingen tar upp mandela. men jo det var väntat och paul walkers död var minst lika sorglig. bara det att vissa inte ens vet vem mandela var skrämmer mig. kramar
    DANIELLA KARLSSON

    2013-12-09 | 00:03:00
  • Anonym säger:

    Jo det skrämmer mig med, inget illa menat eller så du är en underbar person daniella ändra aldrig på dig, sov så gott! // din beundrare

    Svar: Jag undrar verkligen vem du är som gör mig så generad...
    DANIELLA KARLSSON

    2013-12-09 | 00:44:27
  • Anonym säger:

    Nästan lite fjantig text!
    Kan ju bara säga att det har mycket med vilken tid man levt i också.

    Sen har nelson fått ett eget program som gått för någon dag sedan, kronprinsessan skall komma etc..

    Du hänger på fel sidor haha!

    Svar: Jag vet att mandelas död får jättemycket uppmärksamhet. Men jag skrev faktiskt att jag syftar på framför allt 9gag, fb och mina jämnåriga.
    DANIELLA KARLSSON

    2013-12-09 | 01:10:34
    Bloggadress: http://ruffkaluffs.blogg.se
  • Emmy säger:

    Fett bäst du ääärärrär och så tycker jag att det är på sätt och vis lurigt att kommentatorer ovan inte kunde läsa och få ditt hela perspektiv (inte okej att kalla detta fjantigt, fyfy o.s.v. sen att du har beundrare som säger att du inte skriver vettigt fy get lost blir så besviken). Tror man måste uppskatta hela inlägget och jag förstår precis vad du menar Seg love you :)

    2013-12-10 | 11:09:38
    Bloggadress: http://eeemmylam.blogg.se

Kommentera inlägget här: