daniellakarlssons.blogg.se

Min kärlek till algebra och tal som inte finns.

Kategori: Allmänt

Hejsan! Har tagit ett fint beslut om att inte vara "sjuk" imorgon pga matteprov. Jag ska ta tjuren vid hornen och skriva det satans provet. Har pluggat med fina pojken ikväll så jag har skaplig koll.

Det sorgliga är ju att jag faktiskt gillar algebra. Eller i alla fall det vi gör nu. Funktioner och tjafs. Tycker det är väldigt roligt ibland. Roligaste i matematiken iaf. Så jag skulle vilja ha mindre annat att göra, så jag kunde äga sönder på matten. Om hundra år eller så ska jag läsa en mattekurs ensam. Inget annat samtidigt.

Bjuder er på en kvalitetslös bild från ikväll. Mina bilder här på bloggen är det fruktansvärt dålig skärpa på. Men jag tänker inte köpa en systemkamera eller något just nu. Förstår för det första inte hur de fungerar. Och för det andra så är jag så pass pank (snål) och slösar på annat so I dont see the point with buying one. Det är ju innehållet på bilderna som räknas typ. Hahah. Men ah,


GODNATT AMIGOS HOPPAS NI DRÖMMER OM IMAGINÄRA ENHÖRNINGAR SOM INTE FINNS för det ska jag prov på imorgon. Inte enhörningarutan imaginära tal som inte finns. Typ roten ur -1 finns tydligen inte. Vi har prov på det men de finns inte. Teachers, what are uu guys doooin?

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: