daniellakarlssons.blogg.se

50kilosflickan

Kategori: Allmänt

 
Har skrivit om detta förut men nu skriver jag om det igen.
 
Vaknade sent idag och drog till gymmet med Catta. Efteråt i omklädningsrummet fick jag höra en 12åring ropa "50 kg, det är inte okej. Jag måste gå ner i vikt.
 
Och jag blir så arg. Vad fan är det för fel på vårt samhälle? Är det okej att 12åringar vill gå ner i vikt? Att de ens tänker på det?  - Nej. Det är inte okej. 
 
Jag tycker inte ens att vi lite äldre ska tänka på sånt här. Vi ska må bra, inte stirra oss blinda på siffror. Inte en jävla chans att 50kilosflickan blir lyckligare när hon väger 45 kg. Varför ska vi ens fundera på att gå ner i vikt? Jag säger inte att jag själv inte tänker på sånt här, för det gör jag och det är idiotiskt. 
 
Jag är arg för att dessa tankar finns hos en stor del av oss. Och jag är arg på samhället, när senast hade en tidning rubriken "Därför ska du äta efterrätt"?
 
Skrota vågen, fortsätt äta dina grönsaker men glöm inte bort att äta dina kanelbullar (eller din egen favorit) också, sträck på dig framför spegeln och beundra din vackra kropp. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: